آموزش فعال سازی SSL وردپرس به صورت رایگان
نوشته شده توسط : وردپرس فارسی

فعال سازی SSL وردپرس

 

آیا برای وب سایت وردپرس خود به گواهی SSL نیاز دارم؟

پاسخ این سوال “بله” است. SSL / HTTPS برای همه وب سایت های موجود در اینترنت توصیه می شود.

بدون شک این گواهی برای همه وب سایت هایی که اطلاعات کاربر مانند جزئیات ورود به سیستم، اطلاعات پرداخت، کارت های اعتباری و غیره را جمع آوری می کنند کاملا ضروری است.

اگر در حال حاضر یک فروشگاه اینترنتی، یک سایت با بخش عضویت کاربران یا یک درگاه پرداخت دارید، توصیه می کنیم فورا گواهی SSL دریافت کنید.

گواهی SSL به غیر از امنیتی که برای شما فراهم می کند، در برند شما در بین کاربران و استفاده کنندگان از سایت شما تأثیر مثبتی ایجاد می کند. همچنین گوگل استفاده از SSL را توصیه می کند و تحقیقات نشان می دهد که وب سایت های دارای SSL در نتایج جستجو بالاتر هستند.

مورد بعدی پیش نیاز بودن SSL / HTTPS قبل از فعال سازی درگاه پرداخت در سایت است. زمانی می توانید در سایت خود یک درگاه پرداخت ایجاد کنید که گواهی SSL برای سایت خود فعال کرده باشید.

نکته آخر اینکه، اگر وب سایت شما از گواهی SSL استفاده نمی کند، Google Chrome به کاربران شما نشان می دهد که وب سایت شما ایمن نیست.

 

website not secure - فعال سازی SSL وردپرس HTTPS رایگان با افزونه Really simple ssl

 

در تصویر فوق نماد Not Secure (امن نیست) را مشاهده می کنید که قبل از آدرس یک سایت بدون SSL به نمایش گذاشته شده است. این نماد بر تصویر برند شما و اعتماد کاربر به سایت شما تأثیر می گذارد.

گواهینامه SSL چگونه کار می کند؟

اکنون که توضیح دادیم SSL چیست و چرا مهم است. ممکن است از خود بپرسید که گواهی SSL در واقع چگونه کار می کند؟

SSL با رمزگذاری انتقال داده بین مرورگر کاربر و وب سایت، از اطلاعات محافظت می کند. هنگامی که یک کاربر از وب سایت SSL / HTTPS بازدید می کند، ابتدا مرورگر وی معتبر بودن گواهی SSL وب سایت را بررسی می کند.

اگر SSL تایید شد، مرورگر از کلید عمومی وب سایت برای رمزگذاری داده ها استفاده می کند. سپس این داده ها به سرور مورد نظر (وب سایت) ارسال می شوند و در آنجا با استفاده از کلید عمومی و یک کلید خصوصی مخفی رمزگشایی می شوند.

این کلید خصوصی مخفی باعث می شود اطلاعات کاربران مانند جزئیات پرداخت و … غیر قابل شناخت باشد. در واقع اطلاعات کاربران به صورت کاملا رمزگذاری شده بین کاربر و سایت رد و بدل می شود.

 

آموزش فعال سازی ssl رایگان





:: برچسب‌ها: وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: